Amningen avslutad

Förra veckan på Leons månads dag var sista gången han ammade.
Kändes lte sorgset att sluta, men det var det enda som fick Leon och mig att bli lyckligare och belåtna.

Som jag skrivit innan har det varit världens problem med ammningen.
Ville inget hellre än att det skulle fungera.
Men när man mår psykiskt dåligt, så man knappt kan ta till sig barnet ordentligt och bara njuta, så är det ingen idé.

Som sagt han ville inte ta till sig brösten och när man kämpat i några minuter gjorde han väl det,
men då åt han sig inte mätt, så jag kunde sitta i omgångar varje kvart.

Jag blev så ledsen.. Kände mig dålig som mamma.
Som jag skrivit tidigare, är man inte själv i situation, så förstår man inte...

Men nu får han mjölkersättning och jag kan börja njuta av matningen.
Se min son i ögonen och prata lugnt med honom,tills det är dags för mättnads rapen.





Sen älskar ju Henke att ta hand om sin son och matar gärna.
Leon behöver ju bådas närhet.

Kommentarer
Postat av: Ida

Det där känner jag igen. Jag själv slutade med amningen när våran Jesper var två veckor gammal. Det fungerade bara inte trots att jag försökte. Mådde jättedåligt och kunde inte ta till mig Jesper alls och fick då rådet att sluta med ammningen och då blev allt nästan genast bättre. Hoppas allt går bra för er nu. Kram Ida

2007-08-04 @ 20:32:52
Postat av: JENNY, jag

När man själv varit i situationen så förstår man hur jobbigt det kan vara ... Det viktigaste är ju att njuta av sin lilla nya familjemedlemm inte må dåligt över ammningen när det finns så bra andra altrnativ idag.

2007-08-05 @ 09:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback