Förlossnings berättelse

Under hela Lördagen den 23 Juni hade jag regelbunda sammandragningar,
förvärkar, men inget som gjorde speciellt ont.
Kändes som kraftig mensvärk bara.

Hela lördagen väntade jag in smärtan och alla trodde det skulle komma igång..
Men inget hände förrän sent på kvällen.





Händelseförloppet
Med utdrag från journalen:




23/6   22:30
Känner av sammdragningar mer "smärtsamma"
Får 2 panodil och en dexofen


24/6  01:15
Börjar få ont och har slem-blodiga flytningar.
Kopplas på ctg, värmer riskuddar, får mer värktabletter.


02:23
Erbjuds sömntablett för att kunna få sova, nekar.
"Vilar" Med varma rispåsar. Och tar "lättare" värkar.

Lättare värkar gjorde ändå så pass ont så man inte kunde vara still.
Henke vaknar till i sängen brevid, vad gör du älskling?






 04:20
Ännu mer ont.
Öppnat mig 1 o en halv cm. Huvudet är väl nedträngt.
Sätter mig i duschen tom  04:53


05:00
CtG- kurva under 30min.


05:30
Får morfin spruta, för smärtan och att lugna ner mig, och kunna "vila" kroppen lite.



07:52
Bas tester, prover tas, temp 36:8
Sammandragningar, ihållande värkar var 5min


10:00
Täta värkar, regält smärtsamma


10:32
Flyttas till Förlossningen
Under förflyttningen kommer täta regäla värkar.
Henke börjar gråta, när han ser min smärta.

10:35
Öppen 4cm
Regält smärtpåverkad har sammandragningar varannan minuts intervall. 
Får Lustgas/Syrgas 50/50

Dom får slita den ifrån mig, då börjar allt snurra och man skrattar fastän man inte vet varför, jätte kul.
Fastän det tog inte bort smärtan direkt.


11:00

Besöker toan och spyr på samma gång.
Vill ha mer smärtlindring!


11:20
Läggs ryggmärgs-bedövning  EDA
Kanon bra Narkos läkare.

11:45
EDA börjar hjälpa, himmelriket!!!


13:00
Bm känner..
Helt öppen 10cm!


14:50
Börjar krysta, för kung och fosterland.
4 gånger 3 krystningar


15:25
Föds lilla killen Leon
Vikt: 2844
Längd 45cm

Han läggs på mitt bröst under nån minut sen sprang barnläkaren iväg med honom. Men allt var bra!


15:30
Moderkakan dras ut och jag sys ihop   :)


Bilerna är 1h eter förlossningen.
Syns det vem som fött barn?  :)

image84


image85



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback