Gravid Vs Ammning

När man var gravid, kunde ju som alla vet, humöret svänga till, och suget efter saker vara stort.
Men som inte alla vet så leker hormonerna ännu mer när man börjar amma.
Suget efter saker, har blivit ännu värre!

Under tden jag var gravid, så fanns det saker man kunde bli riktigt sugen på. Ex potatis, glass.
Kommer ihåg en gång på jobbet att jag påpekade det för en äldre kvinna på jobbet.
Varpå hon svarade:
- Vänta tills du börjar amma!


Tills man börjar amma tänkte jag... 
Men, jag kan säga att nu leker hormonerna med än.
Humöret kan svänga till, känslor, och sug.

Uppe på sjukhuset, sa dom till mig.
- Inom 3 dagar när du kommit igång med ammningen så kommer tårarna.
Sant som det var dags, de första dagarna, grät jag hela tiden.
Nu börjar det bli lite bättre som tur är.

Men humöret kan svänga till och suget efter saker kan bli enormt!




Det härliga med det hela är att kroppen glömmer bort allt jobbigt hela tiden.

Ta när man var gravid och klagade hela tiden tex.
Nu har man glömt bort allt som var jobbigt med att vara gravid, och saknar det fatiskt.
Förlossningen, under förlossningen skrek jag ALDRIG MER,
nu har jag glömt bort smärtan och ser nästan fram emot nästa gång.
Samma sak med "första tiden" nu när Leon är spädbarn.
Man tycker de är jätte jobbigt att inte få sova,
men sånt glömmer man bort innom några timmar, när man sitter där med sitt mirakel.


image99

image102
Mamma har inte sovit mer än 2v på 3v.
Svarta ringar runt ögonen är mer en regel än undantag!







Alla pratar om att det är underbart att vara små barns förälder.
Folk vågar inte erkänna att det faktiskt är jobbigt och påfrestande stundvis också.
Men jag erkänner och vet att de fleta håller med mig.
Lägger därför ut dessa fina bilder på mig.   *skratt*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trötta vännen :) Kramis/B

2007-07-16 @ 14:54:31
Postat av: Eva

Ja håller med dig gumman, det e skit jobbigt o vara småbarns mamma, stundtals.. Ofta kan ja känna, som haft de två vildarna som gjore att ja så gott som aldrig fick sova om nätterna. Alltid va någon av dem vaken. Lycka till ;) Kram Eva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback