Vattnet gick!!!

Det var Tisdagen den 19Maj klockan var halv 12 och Henke skulle skjutsa mig till jobbet som vanligt.
När vi kommer utanför trappuppgången på väg till bilen, kissa jag på mig! , trodde jag..
Jag som inte ens var kissnödign och det gick inte att hålla emot.
Shit! tänkte jag.
Fick gå in och byta byxor och hela kittet.



När jag väl var på jobbet så var det en kvinna på jobbet som sa:
-Men Jenny ska inte du föda snart? Du är så stor om magen att det ser ut som den ska spricka snart!
-Jo det känns faktiskt som det snart är dags, har känt av tryck och kraftig mensvärk i över 1v.
Men det är 1 månad kvar....



Har hela tiden trott att jag ska föda för tidigt, eftersom jag varit så stor om magen.
Och jag hade rätt.....   :)
Många som påpekat att jag är väldigt stor!






Satt alla fall på jobbet som vanligt.
Helt plötsligt började jag "kissa" och denna gång mycke mer än vid 12-tiden.
Hjälp! De gick inte att hålla emot och jag som inte ens var kissnödig!
Eftersom jag var helt dyngsur så vågade jag inte resa mig upp...
Satt och vänta tills det blev rast 16:15.


Då smög jag iväg och ringde Henke.
-Du måste komma hit, har kissat på mig, IGEN!
Under tiden jag prata med Henke så "kissade" jag 2 gånger till!


Hur som helst var jag jätte sugen på mcdonalds glass så jag gick in där och köpte en glass,
dyngsur i hela rumpan...  *skratt*   Då är man sugen...
Under tiden jag stod där, "kissade" jag ännu mer, jag kan lova att jag var blööt.

Ringde Henke:
- Nu måste du komma och hämta mig!
Henke bara skrattade, han trodde verkligen att jag kissat på mig.

Medan jag vänta på honom ringde jag förlossningen.
Tyckte det var lite konstigt att jag kissat på mig, så vattnet kanske gått...
Dom tyckte jag skulle komma upp.
Vi åkte direkt dit... Fortfarande blöt.




När vi kom upp gjorde dom gynundersökning,.
Under undersökningen kom det ännu mer vatten.
- Förlåt, jag kan inte hålla emot!
- Kan du inte hålla in blåsan va?! Skrattade läkaren.
Men det var inget snack om saken.
Vattnet hade gått och livmoder tappen har mjuknat upp!

Dom satte ctg kurva och det visade sig att jag hade sammandragningar varannan minut.

Dom gav mig massa sprutor, i hopp om att försöka stoppa upp förlossningen. lite.
Fick kortison sprutor för att hans lungor skulle utvecklas snabbare.


image82
Efter första natten  -20 juni.
Sömlös natt!



När första dygnet hade gått, så lugnade sig allting.
Dom slutade att "stoppa" upp och han får komma när han vill.

Det tog 4 dagar med kraftiga sammandragningar och förvärkar innan nått hände.
Dom ville inte att jag skulle röra mig i onödan, så det kom igång.
Varje dag han stannar i magen, sparar 3 dagar i kuvös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback