Storken, barnmorskan 29/3

Vi var hos Barnmorskan imorse vid 8:20.
Det är alltid lika kul att gå dit.  :)
Tog de vanliga proverna.
Allt såg bra ut förutom att järnvärdet var lågt, så jag ska dubblera dosen niferex.

Så kände hon på livmodern, mätte den ( på magen ) med måttband.
Lyssna på hjärt ljudet.
Såg bra ut.

image34


Gått upp lite mer i vikt nu.
Sen inskrivningen i v10 har jag viktuppgång på 5kg.
Helt ok.  Det ligger på magen.
 
Har börjat känna  i fogarna, så hon testade bälte på mig.
Fick låna hem ett bälte.
Det ska hålla bäckenet på plats när man går, det blir lätt att man vankar när man går.
Ska köpa ett eget bäte så fort som möjligt.

Sen lite information om vatten gymnastik för gravida på von dufva.
Kan vara ett bra alternativ eftersom det gör ont att gå.
Tar bilen överallt. Kan inte gå mer än max 10min, andfått och gör ont...
Så lite vattegymnastik blir det nog inom kort framöver.
Cykla är tydligen mycke skonsammare för bäckenet än att gå också.

Lite info om föräldragruppen.
Man träffas 3 måndagar och går igenom allt om förlossningen och det som händer eftråt och så...
Man börjar gå kursen ca 2 mån innan man ska föda, så för mig blir det start i juni.
4/6, 11/6 och 18/6  17.00-19.00  
Är planerad sista dagarna i juli, så chansen är ju stor att den kan komma i aug, el tidigare, man vet aldrig....


Nästa barnmorske besök är inbokat 27 april.
Innan dess ett sista UL 20 april för att dubbelkolla moderkakan.
Men den har troligtvis flyttat på sig.

Kommentarer
Postat av: Tess

Hesan! Va bara tvungen att skriva, blir nästan lite sugen på att skafa barn när jag läser din blogg. Men jag kanske ser Er sen med barnvagnen i Tannefors (bor oxå där). Lycka till med barnet!

Postat av: Jag

Tack tack. Alltid kul att nån läser bloggen. :) Det är underbart att vara gravid, även om dt även är lite obbigt ibland. :)

2007-03-30 @ 21:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback