Pappa / Mamma -ledighet









Nu är det klart.
Hur vi ska göra med föräldrar ledigheten fram till
Leon börjar dagis i September.



Henke vill också gå hem och vara lite pappa ledig,
men eftersom han är säljande chef över sitt rullande diskrikt så hade det behövts sättas in en vikare,
när det i grund och botten är Henkes verksamhet ...
Distriket sköter sig själv ganska bra,
skulle kännas surt när nån annan får dom pengarna i stället.  :-)

Hade Henke gått hem helt så hade vi förlorat väldigt mycke pengar samt Henkes tjänstebil.




Men...  jag är sugen på att börja jobba lite och Henke är sugen på att få vara "ledig"  med Leon.


Så, nu har vi fått godkännande från Henkes jobb.
From 1 April, kommer vi båda Jobba halv tid.

Henke jobbar Måndag, Tisdag, Onsdag-dag &
jag; Onsdag-kväll, Torsdag och Fredag.



image347
"Rörlig" bild på pojkarna från igår. 






Sen i sommar;

Andra veckan i Juni tar jag mammadagar, Henke har fått godkännande om semester.
(1v som han har innestående sen förra året.)
Då ska vi till Mallorca.


Sen tar jag mamma dagar hela Juli och Henke tar semester då.
Mysigt, en hel månad tillsammans med familjen.
Då lär det bli mycke utflykter, kålmården och grejer, så mysigt.  :-)




Efter våra beräkningar kommer vi ha många sparade föräldrar dagar kvar, alltid bra att spara!







Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni verkar ha det så härligt, hoppas jag finner samma lycka en dag, med man och barn.

Postat av: Gina

Vad skönt att ni har hittat en lösning :) Ledighet tillsammans är ju guld! Vi kommer att vara hemma hela juni tillsammans eftersom jag inte börjar mitt jobb förns i juli och det ser vi fram emot. Fast vi måste
ju spara eftersom det blir två månader utan några pengar förutom Martins pappadagar. (CSN betalar ut i förskott och lönen kommer i efterskott)

Elian har också börjat äta "riktig" lunch nu. Han har helt plötsligt börjat vägra ersättning. Gröt är det bästa som finns nu :) All annan mat smakar sådär om du frågar honom. Men det är skönt då kanske han går upp lite mer i vikt!

2008-02-03 @ 22:14:46
URL: http://ginaomartin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback