Talets förmåga

Varje dag säger Leon nya ord.
Man blir lika chockad varje gång. 


Men ibland är det fascinerade hur hjärnan utvecklas.
En rolig sak är att vi har 2 katter. Tess och Sally.
Att den svarta katten heter Tess det har han inte missat, men att den andra katten heter Sally, det är omöjligt att få honom att förstå. Den heter enligt Leon "mera Tess".

Mer/mera/flera  katt/katter...





En annan väldigt rolig sak (nytt ord) han sa idag i samband med att vi låg i hans säng och hade nattning:

Leon: Var är pappa?
Jag: Pappa är i tvättstugan.
Leon: Mm
Precis då hör man hur henke kommer hem.
Leon: Pappa?
Jag: Ja, det är pappa.
Leon ropar högt: HENKE!





Kommentarer
Postat av: B

Håller på o somnar men ligger med i-phonen i handen o surfar.. När jag läste ditt inlägg skrattade jag högt o kan fortfarande inte sluta =)

Kul vi ska ha om en månad i Brati då! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback