Funderingar inför förlossningen

Igår när jag var hos barnmorskan diskuterade vi lite inför det här med förlossningen...


Hon gav mig lie information om Annas profylax kurs mm.
Kurs i andning för dom som inte är så insatta.
Verkar kul,lärorikt, men det kostar ett par tusen för mig och Henke att gå.
Mer info:
http://www.profylaxgruppen.com


Har hört lite delade meningar ang. profylax kurs.
Många tycker det är lärorikt.
Men när man ligger där, med den värsta tänkbara smärtan en människa kan genomgå,
så tappar man kontrollen.

Man lär sig väl ändå lite i föräldragruppen.

Sen ska jag även börja på lite gravidskoj här i maj.
En gravid grupp, där man utör vattengympa, därefter andning och avslappnings övningar.
Så lite lär man sig nog där.
200kr / per gång.  Tisdagar klockan 12-14, med Gina.
En tjej, jag träffat via familjeliv, som är lika långt gången som mig.  

Kul att gör nått tillsammans med en annan gravid.
Svårt för nån som inte är gravid att sätta sig in, förstå och intressera sig.
Det är ju självklart egentligen. Alla människor har ju sina val.
Det är sån omställning att vara gravid och få barn.
Det är inte konstigt att många blir deprimerade när man är gravid eller precis fått barn.
Det är väldigt ensamnt, väldigt ensamnt.
Framför allt när man fått barnet.

Skönt att jag har min andra hälft vid min sida!
Han är en guldgruva, förstående, och hjälpsam till 150%.
Så himla tackam att ha dig Älskling!
 Du är 1 på miljonen!   :)







Tillbaka till förlossningen


Efter diskusion så skulle BM skicka nån remiss till nike eller vad det hette...
Så jag och Henke får komma upp till förlossningen.
Få lite mer information och genomgång hur en förlossning går till. 
Man är ju rädd...  '
Smärtgränsen ligger på noll.

Föreställ dig att inom max 3 månader,
ska man utsättas för en sån extrem smärta, omänsklig smärta .
Smärta som är obeskrivlig och gör att man tappar kontrollen.

Det otäcka är att man inte vet vad som väntar.
Jag bara väntar på att nån ska säga, det var inte så farligt som jag trodde!
Men ingen säger det. Tvärtom!

Tom min barnmorska sa det:
-Jag kan inte sitta här och säga, det är ingen fara, det går så bra så,
utan det kommer vara den värsta tänkbara smärtan du kan tänka dig, och du kommer tappa kontrollen.

Så svårt att sätta sig in i hur ont det kommer att göra. Otäckt, med ovissheten.
Men nu ska vi få lite mer info uppe på förlossningen hoppas det får en att slappna av på ett helt annat sätt.


Från den stunden han kommer ut, kommer vårt liv förändras för evigt.


Jag längtar till känslan han ligger på mitt bröst.
Hoppas allt går bra bara vägen dit.

Det är ju riskabelt, det kan hända mycke saker....
Men chansen att allt går bra är väl stor.  :)

Kommentarer
Postat av: Susanne

hihi ja nu är det nära =) och magen har då växt, känns så himla kul att äntligen är man här då man väntar, och inte väntar på att nån annan ska få =) häftig upplevelse!! Snart är du här också ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback