"Dröm-familjen"

Idag när jag skulle kolla bloggen hade vi fått ett inlägg:


Nu har jag suttit och lusläst hela din blogg, från första gången du skrev..fram tills nu!
Jätte bra blogg! (Egentligen borde jag gått och lagt mig och sovit med min egna lilla prins nu) Men det gick inte slita sig, och när du skrev det där om att Henke började gråta på förlossningen när han kände sig hjälplös, du höll nästan jag på att börja gråta! Min sons pappa är en stor skit och träffar honom inte ens. Det känns så äkta hos er, en "dröm-familj" Självklart förstår jag att alla familjer har problem ibland. Men jag avundas er! Jag trivs jätte bra som jag har det och klarar mig fint med min son själv, men som Henke och Leon sen, tänk dig den där pappa-son relationen! Åh gud. Sluta inte skriva i din blogg! Ha det bäst och pussa lill killen! (grattis föresten, det var ju nyligen du fick honom! Min är 2 år i december)






Tack så jätte mycket, jätte fint skrivet, blev jätte rörd.
Självklart kan man ha problem fastän man har en underbar familj.
Men man har nån brevid som stöttar en hela tiden!  :)








Jag är verkligen lycklig lottad och såå tacksam,att ha en sån underbar man
och frisk (peppar peppar ) och fin son.

Ibland tar man sånt för givet..








image145


image146








Vilka är vi då i våran lilla "drömfamilj"?


Pappa Henrik.
Världens bästa pappa och han behandlar mig som sin prinsessa.
Visar på olika sätt varje dag hur mycke han älskar mig, romantisk!

Så snäll och otänksam mot människor han älskar.
( Men kan nog tänka mig att den här snyggingen sårat några tjejers hjärtan också,
i jakten på att hitta den rätta! hihi  )

Framåt
Öppen
Snäll
Hjälpsam
Rolig!!


Mamma Jenny
Skulle jag beskriva mig själv med några ord...

Perfektionist  till 100% 
Pedant!
Pratglad (pratar innan jag tänker!)
Glad, flum
Öppen






Jag tror att det som bygger ett förhållande, äktenskap, är att man har ROLIGT TILLSAMMANS!
Henke och jag skrattar tillsammans varje dag.
Inget är lika roligt om inte henke är med..
Vi har tillit till varandra. ( idag är otrohet nästan en regel än undantag, tro mig...)
Vi är öppna och kan prata om allt och lite till.
Vi kysser varandra varje dag!

Vi bråkar aldrig men självklart kan vi tjaffsa.
När man har sina hormon spel tex...  :)
Men oftast skämtar Henke bort det, så det leder inte vidare..



Jag har varit i tidigare seriösa förhållande, när det varit riktigt dåligt, bråkat varje dag mm...
När jag tänker tillbaka, varför la man ner nån tid överhuvudtaget,
när man visste att det inte skulle hålla livet ut ?
Man märker när man träffat den rätta och jag hoppas alla får uppleva det!

Bara för att man träffar "den rätta" så försvinner inte alla ens problem,
men man har nån som kan hjälpa en vid ens sida.



Igår fira vi 6mån sedan vi gifte oss!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh va skönt att du tog åt dig, det var meningen, för jag menar det jag skrev! Man ser verkligen kärlek i henkes ögon, hans lilla ögonsten är ju där, söta Leon.
Ja fast ibland känner jag det nästan skönt (om jag får vara egoistiskt) att Elias pappa inte är med, jag menar, om han är så här omogen hade han ändå inte kunnat ta hand om ett barn, plus att jag och hans pappa är så läskigt lika på sättet, så Elias hade någ fått höra rätt mycket, och stora bråk, och som det är idag har han aldrig fått höra bråk på riktigt. Jag är glad över det. Men självklart behöver alla barn sin (en) pappa.
haha tack! men jag vill nog inte använda utseéndet till att hitta en kille :P vill ha en underbar och snäll kille som aldrig lämnar Elias (och inte mig heller) men är livrädd att någon mer ska försvinna från Elias liv.
Kram på er! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback