Efter en graviditet...

Efter en graviditet så ändras självklart kroppen.

Det tar upp till 1-1 och ett halvt år för bäckenet att dra ihop sig.

Sen så har man en "liten kula" på magen. Som man får kämpa bort. 


Men det sjukaste av allt är att fötter och fingrar har ökat en storlek.
Har tidigare haft storlek 37 i skor, tom kunnat haft 36.
Numera är det storlek 38 som gäller, tom storlek 39 i vissa skor.
Frågade mamma om det, hon sa samma sak.
Innan hon fick mig hade hon storlek 37, numera 39.
Emma, Sebbes tjej som fick barn för snart 1 år sen har också en storlek större nu... visst är det konstigt.
Numera kan jag knappt ha några par skor som jag hade innan jag blev gravid..

Även mina fingrar har blivit lite större.
Men min vigsel ring satt innan graviditeten slappt, numera sitter den fast.

Och detta fenomen med fötter och fingrar har inget med att man binder vätska under graviditeten att göra,
utan att kroppen helt enkelt kan ändras efter en graviditet. (Det var en BM som sa det).
Vätskan brukar försvinna inom max några dagar efter en förlossning.
Och jag väger ett halvt kilo (viktigt :)  ) mindre nu än jag gjorde på inskrivningen.


Men sen så har ju kroppen utsatts för påfrestningar.
Så det är ju inget konstigt om nått skulle förändras.
Och det är det ju helt klart värt för vad man får tilbaka.
Sin lilla mirakel bebis!
Vi har världens finaste!!  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback