Halvlek

V19
Fostret
 : Små ljusa hårstrån sk. lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.


158127-16


En bild av bebis i v19, Bilden är tagen av Lennart Nilsson.




Nu har nästan halv tiden gått är idag 2 dagen in i v19.
Magen växer och bebisen rör sig varje dag.
Han nästan slutat reagera på "sprattel" rörelserna.
Vill att min man ska kunna känna sparkarna snart!

Min man ja! Vi gifte oss nämligen förra veckan.
På alla hjärtans dag.
Fick massor av barn kläder i present.  :)
Lite tråkigt när man inte vet könet än bara.
Har under hela tiden varit bombsäker på att det är en pojke
men nu har jag börjat ändra mig.
Vad tror du?

Här nedan ser du magen.



v19 (18+1)
v19 (18+1)


Är sugen på: Potatismos, (husmanskost)
( sen lite blandat som tex,  choklad apelsin fanta bannan)
Blir sugen på allt jag ser folk äta.....   :)
Har ständig halsbränna och mår fortfarande illa emellan åt.
 

Vi ska ta reda på könet. Ska på nytt UL inom kort.
Är så sugen på att åka till Ullared och köpa massa kläder,
så är det en förutsättning att man vet vad det är.

"Tack viktoria!
Jag gillar också Ängla. Blir det en tös så blir det ett Ängla!"

Nästa vecka blir det barnmorskebesök för att lyssna hjärtljud!
Det ska bli spännande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

:)

2007-02-24 @ 20:03:16
Postat av: Cicci

Hej, Cicci heter jag, gammal barndomskompis till Jenni.. :)) Kul att du e med barn. de e härligt att vara gravid. Jag och min sambo fick en dotter för 4 månader sen. en liten Cassandra.. ^_^ Hoppas att allt går bra för er och hoppas de inte gör något att jag smyktittar i din blogg!

2007-02-25 @ 07:58:25
Postat av: Anonym

Det är alltid kul när folk läser bloggen du får smygtitta hur mycke du vill. :) Längtar också tills den kommer ut, även om det är härligt att vara gravid, ..oftast.. :)

2007-02-25 @ 12:35:20
Postat av: Cicci

Jo de e härligto va gravid, men nu när man har en dotter så e de mycket skönare.. ^_^ saknar däremot att ha den stora magen ibland..
om du vill så kan du gå in på min blogg o läsa lite, finns även några bilder på vår prinsessa Cassandra..
ciccci.blogg.se
ha de bra!!

2007-02-25 @ 12:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback