Inskrivning 2/1-07

Idag 2 jan -07 klockan 8:20 var det inskrivning.
Inskrivning på storken.
Har aldrig varit där tidigare men har hört att dom
är lugna harmoniska och tar hand om sina "patienter".
Det jag tycker känns viktigt är att jag känner mig speciell.

Fick börja med att kissa i en mugg.
Samt ta blodvärden, mäta, väga, blodtryck och så.

Sen fick vi träffa barnmorskan.
Jätte trevlig , men lite flummig.
Hon var ny på storken, hade tidigare jobbat i Stockholm.
Vi satt och babbla i nästan 2h.
Hade massor av frågor. :)

Fick en hög broshyrer.
Info om föräldrapening, Vårdnad, namn, En "bok" om ultraljud,
Recept, förslag och knep på mat som är järnrik. Samt vad man ska undvika, Samt en bok på 136 sidor om att vänta barn, (om gravidet, förlossning och föräldraskap)
Och självklar info om vad som kommer hända framöver. mm

Nästa grej blir ju ultraljud. Sker mellan v 12-16.
Får en tid skickad till mig, Blir nån gång i januari alla fall.
Jag kan gärna vänta lite, det som väntar på nått gott...
Sen är det jul kul om den är lite mer utvecklad.

Idag är jag i v10 +4 alltså v11.
I och med att jag hade koll på menscykeln och
exakta ägglossnings-dagen så var det inga problem att räkna ut.
Beräknad födelsedag:  25 juli -07.
Sommarbarn. :)

Nästa besök blir i v20.
Då skulle man få moderskaps intyg. :)
Då ska vi även komma in i en " föräldrar" grupp.
Kan va kul.
Man pratar, gör övningar, vattengymnastik,
förbereder förlossning osv.
Sånt är ju mysigt att gå på med sin partner.
Så synd om Henke som försöker va så delaktig. :)
 
Kunde inte låta bli att le när hon kalla mig moder och henke fader till barnet.
Så overligt och så härlgt på samma gång.
Vi ska bli mamma och pappa. :)



Nu blir det en dusch och sängen.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback