Barnmorskan v33+0

Var hos barnmorskan på rutin kontroll imorse.

Diskuterade det här med "vätska" i kroppen.
Tavk vare värmen har jag fått vätska i händer fötter och vader, och det gör ont...

Igår köpte jag ett par nya sommar tofflor.
Ett par "klätterskor"...  gräsliga...
Men dom är jätte sköna och har dämpning som är bra vid vätske fyllda fötter.

Barnmorskan påpeka hur pass bra och sköna dessa skor är.... men dom är fula...:)






Som vanligt togs blodtryck, vikt, hjärtljud, sf mått......lite allmänt babbel..

Min exakta viktuppgång än så länge är 11,6kg~12kg.    vätska väger lite...
Hjärtljudet 144 slag/min
Sf-mått på 30cm
  

Ligger på kurvan, helt normalt men vanligast är att kurvan följer veckorna...
1cm har magen växt senaste 3v, borde växt 3cm

Det kan vara att han ligger fortfarande med huvet nedåt.
Han växer, men jag har inte växt så mycke senaste 3v.

Han ligger fortfarande med huvet nedåt som han ska göra vid fixering,
men barnmorskan vill fortfarande inte säga säkert att han är "fixerad" i och med att han kan flytta sig.





Nästa barnmorske besök blir den 28 juni.
Precis innan Marie går på semester.
Hon är tillbaka 29 juli, så går jag över tiden så träffar vi nog henne igen.
Annars får vi nån annan BM sista månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback