Framtiden

Mycket planering nu.
Vi ska faktiskt bli föräldrar.
Milf morsan och snygg-Hencha.  :)




Som jag skrivit tidigare så är jag en riktig "planerare" som gärna vill ha koll på saker och ting.
Vill att allt ska vara i sin balans och kontrollbart. 



Det viktigaste för mig innan jag blev gravid var :


*Att ha en kille som behandlar mig som en prinsessa.
Jag vill betyda allt och han ska betyda allt för mig.
Roligt tillsammans osv...
Mycke mycke kärlek.

*Körkort. Tar tid och kostar pengar.

*Att vi båda har bra inkomst och stadig ekonomi.

Sen att vi är gifta är ännu ett plus i kanten...






Innan vi skaffa barn diskutera vi allt väldigt mycke.
Påverkan på förhållandet osv.
Kroppen och förhållandet påverkas under en graviditet och famför allt efteråt.
Det är viktigt att veta var man har varandra,
hur man ser på olika situationer,
uppfostran mm
Finns hur mycke som helst att prata om.

Kommunikation är ju A och O i ett förhållande. Viktigt att kunna säga exakt vad man känner osv.
Framför allt under en graviditet när känslor och hormonerna sprudlar,
 så är det viktigt att veta var man har varandra.

För mig är beslutet att skaffa barn det största beslutet jag tar i livet.




Det är ju världens omställning om några veckor är vi 3,
och periodvis kommer det  nog vara skit tufft.
Då kan det vara kul att ha nått längre fram att se fram emot också.
Så vi har lagt undan en resekassa som vi tar fram till nästa vår och tar en semester resa till värmen.


image78



Även om jag är en planerare så vet man aldrig vad som kan hända.
Varken med förlossningen eller tiden efter.
Hoppas allt går bra och tillsammans ska vi nog kunna kämpa,
jag och min bästa kompis!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback