Barnmorskebesök 14 mars

Har sedan 1-2v tillbaka haft lite ont.
Både i ryggen när jag går,när jag reser mig och så känns det som mensvärk.
Ringde min barnmorska igår.
De flesta säger att detta är normalt.
-Du är gravid, det gör ont.
Men i och med att det är första gången för mig så vet jag inte hur pass ont det ska göra.
Ska man ha ont när man går...???
En "promenad" på 15min räcker för mig, för att det ska börja värka i ryggen.

Så jag ringde min barnmorska för att rådfråga.
Hon är så snäll, jag skulle komma idag vid 11, så skulle hon dubbelkolla.

Så jag fick en tid vid 11 i förmiddags.
Hon kände och titta lite på livmodern, det såg bra ut.

Smärtorna jag känner i ryggen, när jag går, är i fogarna...
Troligtvis foglossning på G.
Vi ska ha "bältet" i åtanke, men vi avvaktar lite...

Smärtarna som man känner när man reser sig upp eller gör en hastig rörelse är linementen.
Dom drar ihop, sig vilket gör ont.

"Mens värken" är växtvärk, det är vanligt i denna vecka, eftersom livmodern växer snabbt uppåt.
Hon gjorde ett snabbt Ul och bebisen låg och sov. :)
Den börjar bli stor nu. Den ligger med huvet nedåt och benen sträcker sig 1 dm ovanför naveln. 

H*n börjar bli stor nu, så vacker så...  Helt färdig gräddad, bara växa till sig lite.

Magen har växt massor, ser själv jätte stor skillnad bara på en vecka.
Hur mycke eller lite kläder jag än har,
så går det inte att missta sig att den är en bebismage, och det är ju skönt.
Det är som en ständig hård fotboll, med nått som ständigt buffar inuti.

Inte konstigt att det värker iofs.
Nu vet jag att det är normal värk jag har alla fall.
image26

Hur känner jag av de saker som påverkas av gravidetet?:

Humöret: Kan svänga till regält, men lika snabbt tillbaka. 

Magen: Växer så klart.

Brösten: Bröstvårtorna kliar, och har bytt lite form.
Ibland känns det som nån trycker in en nål i "vårtan"
Lite ådriga har dom blivit, däremot känner jag inte att dom växt så mycke,
men jag hade stora bröst innan så det gör inget.  :)

Hår/hud/naglar:  Håret har blivit torrt, liksom huden.

Trött:  Ne..  I början, men börja äta järntillskott pga av brist i v 15.

Illamående: Ja i början v4-13, kan komma lite då och då även nu.

Sugen på: Salt mat,husmanskost, choklad och det jag ser folk äter.
                    Läskas av allt jag ser folk äta!

Viktuppgång: Bara bebismagen, i övrigt har jag nog gått ner lite. I v20 hade jag bara gått upp 3kg.

Rökning: Slutade i v5, skulle aldrig tänka tanken! Är man inte mogen nog att kunna sluta i en sån situation,
så är man inte mogen att skaffa barn.

Alkohol: Samma här

Förhållandet: Super bra som vanligt, lika nykära än. Nu har vi bott tillsammans i 1år!
Kommer fungera super. Längtar tills vi blir en familj.

Vänner: Dom som är riktiga vänner är dom som finns kvar.
Som vill umgås, bjuder med en på stå hej, även om jag mestadels tackar nej.  :) 
Rättare sagt, dom beter sig inte annourlunda pga att jag är gravid,
dom vill ändå leka med mig, och dom förstår.



Vill att bebis ska komma ut nu, längtar så efter att få hålla honom/ henne i min famn!
Pussa bebis i pannan se honom/henne skratta inte bara på 3D.


Längtar tills helgen, då blir det övernattning i stuga, med mannen. Mysigt!,
 och en massa shopping i Ullared.
Ska bli så underbart att köpa massa barnsaker!  :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

alkohol.

2007-03-14 @ 18:44:22
Postat av: Anonym

så! snabb på tangenterna. :)

2007-03-14 @ 18:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback