Graviditetens biefekter

Kände att jag behövde skriva av mig.
Nu när nedräkningen börjat, så blir graviditetens effekter mycke mycke starkare.

Man måste få klaga lite, så kanske det känns bättre, eller inte..




Upptäckte i förrgår att vätskan börjat samla på sig i kroppen.
Vigselringen som tidigare suttit lite halvlöst, sitter numera mellan 2 valkar!


Vaderna har även dom samlat på sig vätska.
Det känns ungefär som nån hällt bly i vader och fötterna för att ge en rätt lik beskrivning.

Det är så härligt när man vaknar på nätterna, är det inte kissa man måste göra,
så är det krampen i vaderna som håller en vaken.
Om man ens kan somna pga av värk i kroppen.


Har du nån gång haft sån jävla värk i ryggen att det känns som du ska spy?
Och det går inte över....inte närmsta 2 månaderna alla fall.

Att luta sig framåt är en kamp, mellan värk och spy.

Bäckenet ska vi inte tala om, det gör ont minsta steg man tar.


Henke fråga mig här om kvällen, vad som kan få mig peppad, nu sista tiden och under förlossningen?
Det är som jag sa, informera nig bara om att jag snart kommer få hålla i min bebis.
Varje dag, varje värk, så kommer jag närmre min bebis.
Lätt att glömma bort det när man har ont.

Glömma bort saker och va lite vimsig har jag varit de senaste dagarna.



Men det är lite synd om Henke också, det är verkligen inte lätt som kille att ta hand om sin gravida fru.
Henkes tålamod är unikt och hur han ställer upp är underbart stöttande.
Men tom för den bästa, som Henke, kan det ibland vara jobbigt.
Det kan inte var kul när ens fru gråter 5 gånger om dagen.
Och humöret kan svinga tilll riktigt ordentligt.
Även det har blivit mycke sämre sista tiden.

Jag har alltid kunna gråta till ett sorgligt program osv.
Men nu kan jag från att skrattat hysteriskt börja stor-gråta.

Jag brukar tex sätta uthavre bollar till fåglarna, och igår upptäckte jag att bollen var tom.
Precis då kom det en liten pippi. Börja gråta för att jag kände mig så dum.
Men sen köte vi nya bollar! :)



Men som sagt var ,inom 2 månader kommer allt kännas bra, när jag ligger med bebisen i famnen.
Hoppas dessa 2 månader går fort bara!  :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback