Maggen v29 (Höggravid)

Enligt många sidor räknas man som höggravid när man passerat v28.
Det går ju inte att ta miste på att jag är gravid,
men enligt min mening är man höggravid typ sista 5 v.
När det kan vara dags att föda.

Däremot står det i tidningar och dylikt att man ska förbereda barnsakerna, så som vagn och dylikt innan v28.
För efter v28 orkar man inte lika mycke längre...eftersom man är höggravid.  :)



image56

v28+


En vecka kvar sen är man i nedräkning, från vecka 30.



2 coola saker jag känt denna vecka:

I förrgår kväll innan jag skulle somna så la jag mig på sidan, med handen i sidan.
Kände då, bebisens hand och hur han rullade på fingrarna.
Vet inte om jag kände det på insidan eller även utsidan......
Men jag kände hans hand.
Det är min bebis i magen.  :)


Sen en annan häftig sak, när jag vakna igår morse så kände jag hur bebisen vakna till och försökte
"sträcka på sig". Stackarn hur får han plats där inne. Han är ju närmre 40cm nu.




Känns som en annan del av graviditeten.
Jag har verkligen mitt barn i magen. 
Speciell känsla.
Har drömt om mitt barn, förlossning mm.



Helgen somkommer blir lugnt och skönt. Kanske nån picknick i solen med mannen.

På Lördag ska jag ta en fika med Gina från familjeliv.

Vi börjar samma mamma grupp på tisdag. Det ser jag fram emot!


Kommentarer
Postat av: Anita

Vikken fin mage! :) Är själv gravid men har bara kommit till vecka 20, det där med planering av saker .. jadu .. jag och min sambo ligger nog bra efter på den fronten :P har endast en babysitter och lite kläder ;) .. men letar vagn hela tiden! Svårt att hitta någon man verkligen vill ha. Lycka till!! /Anita

Postat av: Jenny

Tack så mycke! :)
Lycka till med allt själv.

2007-05-07 @ 17:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback