Nedräkning nu...

Onsdag kväll.
Imorogn är man ledig, kristi himmelfärs helg, skönt.
Har haft så grymt ont i rygg och bäcken idag,
så det kan vara skönt att slippa gå till jobbet och sitta där på stolen.

Däremot ska vi göra annat imorogn, jag har bestämt mig för att måla här hemma. :)
Sen ska vi åka en sväng till Ikea köpa en bokhylla och så då.

Lite hemma fix. Har väl som dom flesta gravida, blivit sugen att fixa till hemmet, innan lill-bebben kommer.
Förbereda nu.







Idag har vi varit hos barnmorskan.
Vanliga kontrollerna.

Viktuppgång nu allt som allt i v29+:, exakt 10kg.
SF kurvan: Perfekt, 29cm
Bebisens  hjärtslag: 150
Hb g/l: 111 (äter dubbeldos järn!)
B-glukos: 8,2

Sist låg glukos värdet, en förmiddag efter frukost på 5, nu låg det över 8 innan frukost.
Helt normalt, men undrar om jag äter för mycke socker....  :)
Kan inte låta bli, mardrömmen är om man skulle åka på diabetes, när man älskar godis så mycke som jag.


Fick en bok idag av bm om förlossning och tiden efteråt.
Det känns som man slutat tänka så mycke på gravideten,
nu är man mer fokuserad på jobbig värk, förlossnig och förberedelser.
Huvudet hänger inte riktigt med, blivit lite vimsig sista dagarna...





Sen 2 tisdagar tillbaka går jag ju på mamma gruppen.
Vatten gymnastik, med andnings och avslappningövningar,
förberedlser samt konditons träning inför förlossningen.

I tisdags kväll var det Kill-kväll. 19-21
Då fick man som kille lära sig lite förberedelser.
Henke tyckte det var kul, träffa 8 andra killar, diskutera saker inför förlossningen.
Vad dom kan göra, hur vi ska andas osv...
Känns lite tryggt att han gick på det, när han kom hem skulle han träna på hur vi skulle andas.  :)


Nu måste jag sluta skriva, har suttit i 10 min, har världens ryggvärk så jag dööör..
Hej svejs 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback