Babycafé och Tandsköterska på besök



I Tisdags när vi var på babycafét så kom en tandsköterska förbi och hade föreläsning.

Lite kort intressant information ang. Tandskötsel, tandvård, "mattips" osv..
Alla fick ett Tandkort, varsin tandborste och lite informations blad.

image524

Vid 3 års ålder är första tandläkar besöket.
Då ska alla 20 tänderna kommit upp
.
 

I snitt brukar det flesta barn få sina första tänder mellan 6-7mån.
Det brukar vara de nedre framtänderna som tittar upp först,
därefter de övre fram tänderna och tänderna intill.
De brukar komma mellan 8-12 mån..  osv...
(Men självklart är det induviduellt!)

En tjej på babycafét berättade att hennes son fick sin första tand vid 3 mån.
Då la hon av med amningen.  :-)





Den här gången var även Linda och Liam på babycafét.
Alltid trevligt att träffa dom.  :-)













Leon var heeeel vild som vanligt.
Klättrar på allt och alla!

Han ställer sig alltid i sin säng och försöker klättra ur...
I måndags morse vakna vi av att han stod på golvet, men då sov han visserligen i våran säng.





En kul grej på baby cafét;
Leon och jag satt intill en tjej och hennes mamma,
Leon hade en leksak som han satt och flängde med framför lilltjejen, så jag tog den.
Leon såg inte att det var jag som tog den och vände sig mot mamman och började "skälla" massor på henne.
Fast på sitt låtsas språk..  :-)


Kommentar på babycafét:
-Hur gammal är Leon?
-10mån.
-Va jag todde han va mycke äldre, skulle chansa på ialla fall 1 år!
Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte....
Nu behöver han inte bli äldre, snart är han tonåring.  :-)




Igår var även Barbie förbi på en kvällsfika och busa med Vilde.  :-)










Ord som Leon säger flera gånger om dagen tydligt:
Mamma, Pappa, Titta
Ä dä, och peka med pekfingret.
Sen finns det vissa återkommande "uttal" som inte är på svenska.  :-)

Han har även börjat med att han vill ge oss sina leksaker och annat ting... 
fast han vill egentligen inte  ...  :-) 









. Bilder kommer imorogn!

Kommentarer
Postat av: Gina

Va fort han utvecklas! Måste ju träffas snart igen!! Blir ju lite svårt när både du och jag jobbar, men vi kanske kan försöka ses någon eftermiddag/kväll nästa vecka, båda familjerna?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback