Min kladdkaka

Jag är inte speciellt duktig på att laga mat (tur att Henke har varit kock i sitt tidigare liv )
men baka kan jag och jag tycker det är jätte kul.

Kommer bli en riktig bull och kak- mamma som står och bakar  på söndagar och bjuder in Leon och hans kompisar på eftermiddags fika. :-)




I eftermiddag blev det en kladdkaka a lá Jenny.




Mitt recept! 

100g smör
2 ägg
3dl socker
1dl kakao  
1,5dl mjök
lite salt

Blanda de torra ingridienserna.
Tillsätt smält smör, blanda ordentligt.
Till sist äggen.

Smörj en plåt med ströbröd eller kokos.
In i ugnen på 175 grader i ca 20min.




Du måste prova, den godaste, chokladigaste kladdkakan du har ätit! 

Kommentarer
Postat av: fanny

ska prova ;) kladdkaka är typ favoriten här hemma... btw, la till din blogg i min blogg... lättare att hitta hit då, om det är okey för din del? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback