Babycafé






Idag gick jag till babycafét här i tannefors.
Ett samarbete mellan Tannefors BVC och Tannefors kyrkan.



Varje tisdag mellan 9.30-11.30       0-12mån
Varje vecka är det olika teman, med olika föreläsare, fika, sångstund och fri lek.



Det här dagen skulle en tandsköterska komma och informera om tandvård.
Så Leon & jag gick dit, för vi vill veta mer om det nu när Leon har tänder och dom måste skötas.
Men självklart så var hon sjuk...   :-(




Men det var kul ändå.
Väääääääldigt många mammor, och 1 pappa. 

Det kändes som dom flesta var där varje vecka, och många hade lärt känna varandra väl.
Det märktes på sångstunden, då alla sjöng med i en del sånger jag aldrig hört.  :-)



Till en början kändes det lite tråkigt eftersom jag inte kände nån och
det kändes som alla dom andra kände varandra..
Leon blev lite ledsen först, blev lite för mycke barn på en gång,
men det gav med sig ganska snabbt.
Men han var lite blyg och iaktog.


Men Leon tyckte det var kul.
Kul att sjunga och leka med sitt barn och att låta barn få träffa andra barn,
det är nog viktigt.
Kommer fortsätta gå dit på tisdagar.

Det är som jag sa till Henke;
-Jag gör det för Leon´s skull....
-Tycker du ska göra det för din skull också, du behöver träffa lite människor.



Träffade iallafall lite trevliga mammor. 
En tjej är syster till en kompis till Henke, hon hade en liten Anton som var 7mån.
Jättre trevlig tjej, var nog i min ålder.
Sen kom det fram en kvinna som också hade en liten Leon,
1 mån yngre än våran Leon ,han också. 

En mamma hade en liten Ida,hon hade precis som Leon 2 tänder där nere,
det var jätte gulligt när dom log mot varandra.  :-)
Dom satt brevid varandra och lekte lite.
Leon har en väldigt färgglad napp, som drar barns uppmärksamhet.
Efter en stund börja jag leta efter nappen, då hade lilla Ida tagit den och snutta för fullt.  :-)





Det var kul iallafall och jag tror det gör både Leon och mig väldigt gott att gå dit.
Ibland kan man känna sig lite ensam som mammaledig förälder.



Nästa tisdag kommer en dietist och informerar om kost
för barn mellan 8-12mån.






Henke var också sugen på att gå med Leon, '
men dom har liknande grej för barn mellan 0-5år
varje måndag och torsdag,då får han gå på det istället
när han går hem på pappa ledighet.  :-)
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas dietisten är frisk då =)
Jag måste oxå spåna på vad jag ska hitta på om dagarna när min bebis kommer..

Postat av: Sandra

Vad mysigt det låter med babycafé! Håller med om att man känner sig lite ensam som mamma-ledig.

2008-02-19 @ 21:22:03
URL: http://sandraskrypin.blogg.se
Postat av: Liza

hette antons mamma sara kanske? i så fall vet jag vem det är...hon är snäll.

2008-02-19 @ 21:49:11
URL: http://teddybella.blogg.se
Postat av: Jenny

Johanna, kollde precis in din blogg.
Du har en fantatisk resa framför dig! :-)

Sandra; Jo det blir lätt lite ensamt att vara mammaledig...
har du varit på baby café?

2008-02-19 @ 21:50:27
URL: http://www.bebismage.blogg.se
Postat av: Jenny

Liza; Ja hon hette Sara.
Hon verka trevlig, det lilla jag prata med henne. :-)

2008-02-19 @ 21:56:20
URL: http://www.bebismage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback