Sommar

Nu är sommarn här!
Superbra eftersom jag har 2v semester nu.  :-)
(Visserligen har jag ändå behövt jobba mån och ons och kommer jobba nästa ons.
Men det tar jag ut i komp i Augusti, lagom till att Leon ska skolas in på dagis.)



Igår var vi och hälsa på Leons dagis, som vi idag fått en plats på.
Färäldrarkoperativt.  Dagiset var jätte fint, lugn miljö osv..

Men... vi vill inte ha föräldrarkooperativt.
Bättre än komunalt (finns bra kommunala också...) men vi vill ha personalkooperativt.
Men vi står i kö på ett dagis här i johannelund, som är super duper fint, personalkooperativ.
Så fort vi får plats, så byter vi.
Men som sagt, vi har ringt runt till varenda dagmamma i linköping ,
för att ha honom där "så länge" men allt är fullt.


Föräldrar kooperativt innebär att föräldrarna styr dagiset och tar besluten.
(30 föräldrar´s olika viljor...)
Man ska även jobba 9 hela dagar/termin på dagiset...


Visst det inns ju alltid föräldrar där "som håller ett öga" på personalen.
Men jag förlitar jag mer på utbildadpersonal inom barnomsorg ,som vet hur ett dagis ska skötas än
ett antal föräldras viljor, som passar bäst för just deras barn...  
(Många föräldrar är även väldigt så att "deras barn är mycke bättre än andras", och sånna kommer man ju inte undan.)
Kanske har lite fördomar..  :-) 
Hoppas det blir bra i alla fall.
Kanske ändrar mig totalt.
Men som sagt vi har inget val, så vi får ge det en chans.









Igår var jag Leon och Barbie och solade vid plaskis här i Johannelund.
(Ett grönområde med stor utomhuspool för barnen, samt lekpark)
Shhhiiiittt vad jag brände mig svider än idag...

(ser ännu rödare ut i verkligheten!)








Idag var det min tur att shoppa lite till.  :-)
Henke var en sväng igår..

Fick med mig ett par jeans, 2 tröjor, 1 linne, 5 par strumpor, 2 skärp hem,
1 armband, 4 par örhängen och en foundation hem
(som jag ska ha på en bröllops sminkning imorogn).

Sprang på barbie på stan, så vi satte oss och tog en isté. 



Leon var med Henke bla hemma hos mormor, för att hjälpa henne med hennes bredband.
Leon rev hela lägenheten under tiden..  hihi.




 






Imorgon har vi fixat barnvakt på kvällen.
Henke och jag ska ut en sväng.
Vi har inte varit ute och partat tillsammans, sen innan vi fick barn!
Vi har varit ut och käkat, bio osv, men inte festat.
Ska bli shiiit kul!





Heda  (som Leon säger)   







.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback