Städdag på dagis

Idag ringde klockan halv 8 och det var uppstigning.
Leon väcktes 8, för att kläs på och lämnas hos farmor.
Sen gick jag och Henke till dagis och storstädade till 12-tiden.




Gillar vårat dagis jättemycket då personalen är bättre än super, de har egen kock, alla barn är så mysiga, och de är flexibla och bra. Men...

Det tar väldigt mycket tid med 5 heldagars jobb per termin + fixar-lördagar+ föräldrarmöte+ styrelsemöte+ storstädningsveckor per familj, olika kommité arrangemang mm. 

Under de närmaste 15 dagarna, har vi städvecka, 1 och en halv dags jobb på dagis, samt
festkomitéarrangemang inför  lucia.  och så jobbar vi heltid båda 2.
Så det blir att jobba då Henke börjar sitt nya jobb på måndag. 









Ikväll ska jag träffa Jenny en sväng, njuta av att bara vara hon och jag, snacka en massa skit,
för att troligtvis avsluta kvällen på BK /harrys och Citygrillen.  :-)
Länge sen det bara var hon och jag.
Vi har vår egna humor och har jäkligt roligt som ingen annan förstår sig på.



Så här kan Jenny se ut när jag sminkat henne:  :-)






Imorgon blir det julpyssel, stakar och gardiner ska upp och lussekatter ska bakas.
Nån som smaka Leons lussekatter?


Kommentarer
Postat av: Jenny

seriöst...ta bort bilden annars anmäler jag din blogg, du måste få tillåtelse först har jag sagt! riktigtarg ;-)

2008-11-29 @ 17:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback