Akuten´s vecka

Den här veckan har både Henke och jag besökt akuten.




Jag körde upp Henke i söndags då han skadat sig på innebandyn.
Hela ryggen var helt sne.
Däremot hitta dom inget som var brutet, så 4h senare med lite värktabletter i handen fick han åka hem.
Det har läkt bra och nu är han sig själv igen.  :-)







I Torsdags var det min tur.
Redan i Onsdags kväll började kraftiga magsmärtor, som kom och gick.
I Torsdags eftermiddag orka jag inte längre och åkte upp till akuten,
väl där började jag bli ännu sämre, fick ondare och hög feber.


Dom var helt suveräna där uppe och jag fick en massa hjälp direkt.
Mina prover visade inte bra, och de misstänkte bukinflamation eller gallan.
Bukinflamation har dödlig utgång om man inte får vård snabbt.


Jag fick göra en massa prover, UL, och fick en massa smärtstillande.

Jag blev kvar över natten och på morgonen mådde jag mycke bättre.

En läkare som jag haft under kvällen kom in till mig:
-Jag har egentligen gått av mitt skift men kände att jag var tvungen att se hur det går för dig.
Det positiva är att proverna blivit mycket bättre.
Konstigt men bra.




Efter att ha pratat med en läkare så kom vi fram till attt det med sannolikhet
berodde på stress och oro.
Har senaste 2v varit lite mycket och jag har mått konstant illa.
Så vi hoppas på det.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback