Att skada en katt

Igår kväll när jag kom hem var min ena katt skadad.
Trodde först hon blivit påkörd då hon visa att hon hade väldigt ont i bakre kropp och svansen.

En veterenär kom hit akut tidigt imorse.
Sövde ner henne och gav henne morfin och klämde kände och titta och tog prover.

Allt tydde på att nån sparkat på henne och att hon kan ha fallit från ett lågt fall.
Hon hade skador på njurarna buk och svans.
 Veternären var säker på att nån avsiktigt orsakat skadorna och gjorde en polisanmälan som var hans skyldighet.

Stackars lilla tess har jätteont och är jätte ledsen och hennes matte är minst lika ledsen då kalaset sved i plånboken eftersom jag inte ens har försäkrat henne. Tack och hej med det sparkontot....

Nu fick jag 2 medeciner till henne, så ska jag avvakta till på torsdag, är hon inte bättre så skulle jag åka till valla djursjukhus med henne och det kalaset, om hon måste operera skulle kunna kosta mellan 12-25 000.
Och då har jag inget alternativ.  :-(

Hur fan kan man skada ett djur?


Katten är den snällaste keligaste (blåstaste godtrogna) katt ja någonsin träffat.
Nu ligger hon och lider i smärta och kan varken kissa eller ligga ner för att nån männsika varit dum.



Kan tänka mig att hon följt med nån som alltid som inte uppskattat det och sparka henne kraftigt...

Kommentarer
Postat av: Gina

Fy vad hemskt! Jag blir så j##la förbannad på människor som avsiktligt skadar djur och barn! De har aldrig gjort fel och kan inte försvara sig. FEGT! Hoppas hon blir bra, och ta hand om er!

2009-08-10 @ 20:11:54
Postat av: Sofia

Fyy faaan vilka idioter... Lider med er.. :) Usch.. Det är hemskt när båd sina barn & djur är skadade... Håller tummarna för att hon blir bättre... Kram på dig

Postat av: B

Kan inte fatta hur nån kan ha mage att göra nåt sånt! Hjärtlösa kräk! Stackars lilla Tess... hon som är så snäll.. kommer alltid att tänka på hur hon sov hos mig och försökte slicka bort mina tårar när jag var ledsen... Lilla gumman :(

2009-08-11 @ 13:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback