Ord vid 18månader

Uppdaterad med 3ord jag glömt!

Som sagt Henke är på innebandymatch, och Leon och jag hade tänkt gå ut en sväng alldeles strax.
Jag fick som jag ville iallafall, sova lite.
Nu är jag liiite piggare iallafall.
Även om man inte kan ta igen förlorad sömn.
Har sovit dåligt hela veckan, men så är det ibland...
Har ialla fall orkat träna och det är alltid lite roliga att träna med någon.
Imorgon ska jag dra med Henkes syster på ett benpass.  :-)




Nästa vecka ska Leon på sin 18månaders kontroll.
En tjej på jobbet vars son föddes samma dag som Leon, var på sin 18månaders kontroll i veckan.
Hon sa att ett av testen var att barnen ska kunna säga minst 8-10 ord.
Och då självklart riktiga ord och dess innebörd.
Var tvungen att sätta mig ner  och skriva ner och anteckna vilka ord Leon säger nu vid 18mån.



Mamma, Pappa, Titta, Borta, Lampa, Kisse, Blomma, Tack tack,Matta, Bil (han säger brumbrum), buss, Där, hejdå, ´
aj aj (i samband med att något gör ont, men ibland även med fingret om det är något man inte får röra), Blä, Äpple, Banan, Oj då, Matta, Tutte (napp), Ja, nej, bang bang
Vadä ( vad är det? ), tomte, tittut, ljus.



De vanligaste orden, men alltid kul att spara.


Nu ska vi gå ut!
Hörs då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback