Fullt hus hela helgen


I fredags kväll kom min kusin Camilla och hennes dotter Tilda 4år på besök.

Leon och Tilda busade för fulla muggar.





Lördagen tog vi en sväng på stan och shoppade lite till oss mödrar.

Jag fick mig ett par bruna högklackade sandaler, en klänning och ett par shorts och

Camilla hittade ett par jeans, en skjorta och ett sommar linne.



Barnen fick sig därefter ett par timmar på busfariken.



Till kvällen blev det lite lördagsgodis och mys i soffan till bolibompa.

Camilla valde denna kväll (efter misstaget i fredag) att sova på golvet på en madrass

brevid Tilda som sov i Leon säng.

Så länge hon slapp sova i närheten av Leon, som är rätt bra på att väcka en på nätterna.  





Söndagen blev det picknick, sol och bad vid plaskis.

Därefter gick vi och åt pizza, mormor, henke , barnen och vi.




Camilla hade hittat ett tåg som gick vid 15:03 på söndagen och hade tänkt köpa tågbiljetter direkt på tågstationen.

När vi står vid aoutomaten så beställde hon biljetter till ett billigare tåg som gick NU.

Tåget rullade in på andra perongen.

Så jag lyfte upp Tilda och sa till henne att hålla i sig ordentligt runt min hals så sprang vi som galningar. 

Vilket bra avslut. 



Citat by Tilda:


Jag hade fått skoskav av mina sandaler och sa det Tilda.

Då lärde Tilda mig att;

-Skoskav får man ifall man har fel sko på fel fot,

eller så har man glömt sina strumpor hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback