Leons utveckling 2år

Leon fyllde som sagt 2år för en vecka sedan.
Kan vara kul att spara ner lite info om vart han står idag.




När han pratar så säger han oftast 2-3 ord sammanhängande men har även sedan en tid tillbaka kunat säga 4 ord ex - mamma, var är tutten? 
(han sa det precis så då fick jag ett bra exempel)
Eller som han sa härom dagen: 
Men mamma då ,rapa...  :-)


Häromdagen lärde jag honom visst ett nytt ord: ögonbajs.
Sånt man kan ha i ögonen när man vaknar.
Det gäller att vakta tungan, eftersom han tar efter alla ord.


Oftast är det 2 till 3 ord han säger, många gånger sägs det
min ballong/ min mugg/ mina skor...
eller:  mina många ballonger / jag klappa tess


Han kan räkna till 3 också:  fyra, sex, nio!     
han försöker ialla fall. :-)
 


Standard färgerna kan han och är han osäker så säger han alltid blå.





Han har  lite fobi mot smuts och tycker bajs är äckligt och säger direkt till: Ta bort bajset!

Han får panik ifall han har tåludd eller måste gå på sand.
Sand visa han redan vid 10månaders ålder att han inte klara av att gå på.

Sen är han badkruka också.  :-)  Han vill INTE bada ute.
Det har han ärvt av mig då henke är en riktig fisk i vattnet.


Men det bästa av allt är att han visat tendens til att vara givmild, omtänksam och hjälpsam.
Får ofta höra att han är så stark i sig själv och är självsäker,
då känner vi att vi lyckats bra eftersom självkänslan är a och o,
och den viktigaste uppgiften för en förälder att få till.
En stark stabil kille med hjärtat på rätt ställe.



Nu ropar Leon: Jag har bajsat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback