Rökande gravid med barnvagn

Det är väldigt sällan jag lägger energi på onödigt skit som inte rör mig,
 men idag såg jag det optimala som får mig till att nästan gråta.



En höggravid mamma som går med sitt barn knappt 2 år gammal och
röker för fulla muggar.
Mitt på stan.


Såg nästan ut som hon gjorde det för att provocera
eller så var hon bara trött på allas blickar.
Obstinat och provoserande, vill ha uppmärksamhet och vara tuff genom försök att utskilja sig från mängen -
precis som de flesta ungdomar är innan man mognat eller fått stabil självkänsla.



Vad vill hon bevisa, att har man tur så kan man föda fram ett levande barn
trots att man röker?
För i de flesta fallen så går det ju bra som tur är...


Men vad ska hon skylla på ifall barnen får kraftiga problem med allergier, astma och dylikt när barnet växer upp?
Inte sig själv antagligen, det är hon för egoistisk för att ta på sig.






Är det så svårt att sluta röka, så gör det enbart i de värsta extrema stunderna då
men de där extra onödiga ciggaretterna kan vara livsavgörande och
ger absolut ingenting.


Vad är anledningen till att du inte slutar?
Personligen mådde jag psykiskt dåligt av alla hormoner och nikotinstoppet som jag gjorde när jag blev gravid,
men det finns hjälp för det.
Hjälp som inte skadar ditt barn på nått sätt.


Tänk på dig själv och ditt barn för det är det ingen annan som gör,
de har bara åsikter.  :-)






.


Kommentarer
Postat av: Sofia

usch det är såååå illa att röka när man är gravid och ser sååå hemskt illa ut att röka när man är tillsammans med barn/går med barn vagn.. Ja rökte men slutade omg när jag fick plusset på stickan och då va det INTE svårt kan ja lova... Ja skadade ju mitt barn kan inte finnas en bättre sak till att sluta med äckel rökandet... Bra blogg..:)



Ha det toppen



Kram Kram

Postat av: Anna

Samma här jag hade rökt i 9 år när jag blev gravid och slutade omedelbart. Inte svårt alls med tanke på den underbara varelse som fanns i mig. Och idag när han är ute så skulle de aldrig falla mig in att ta en cigarett igen..Blir galen när folk röker i omgivningen när hanh är där.

Påtal om saker man irriterar sig på. Var och solade solarie i Johannelund och i ett av båsen var det en mamma som tagit med sig sin lilla baby in i båset och solade i 30 min. jag satt utanför o väntade på ett annat o barnet grät o mamman härmade barnet o sa bara håll tyst. tårarna rann över mina kinder o jag ville bara slita upp dörren o fråga hur man kan göra så mot sitt barn. men men de finns folk till allt tyvärr!

2009-07-12 @ 16:32:47
Postat av: Jenny

Anna:ja vad säger man... är man inte tillräckigt mogen och kan tänka ett steg längre så är man inte mogen nog att ta hand om en annan människa.

Tycker det är så hemskt när barn och djur far illa...

2009-07-14 @ 13:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback