Motivation och mål

Många människor frågar hur jag orkar träna så mycket.
Var får man tiden ifrån, hur orkar man ta steget att ta sig till gymmet, blir du aldrig omotiverad, vad ar du för mål.


Alla mäniskor är som tur var olika, har olika intressen och olika saker man vill lägga sin tid på osv.
Träning är en självklar del i vardagen för mig.

På gymmet får jag min egen tid och gör det jag älskar,;döda mig själv.  :-)
Sen är jag inte som de flesta tjejer som gillar aerobics, step up osv .(Spinning löpning och promenad däremot)
Dels för att jag inte hänger med och dels för att det ger långt ifrån samma resultat som vid styrketräning.

Lägger man några timmar av sin tankekraft och fysik om dagen till träning och kost så vill man ju se lite resultat också.

Just träningen i sig behöver inte ta så mycket tid 4-5 dagar 45min -1,5h. (ifall man vill se bra resultat)
Sen i huvet krävs det mycket tid planering och ångest ifall man inte hinner till gymet.
För visst det blir ett beroende, det kan jag erkänna.
Men jag lider inte, jag tycker det är himla kul.

Motivationen har aldrig försvunnit och jag har aldrig tänkt sluta träna oavsett,
det ska ju vara en självklar grej att göra för alla människor åtminstånde 3ggr i veckan.

Sen gäller det att hitta sin grej de 3 gångerna i veckan för det ska aldrig bli ett måste.
Tex promenad, dans, gruppträning, simning, sport, löpning.
Det behöver inte kosta nått, det tar inte mycket av din tid. 3h på en hel vecka....
Nu på sommaren är det ljust ute från 4 på morgonen till 23 på  kvällarna.

Självklart har jag olika mål med min träning.

En motivationsbild jag alltid har med mig är super snygga 2barnsmorsan som är tävlande inom fitness och modell är jennifer lee jones.
Måste vara världens snyggaste tjej.






Andra snygga svenska tjejer tävlande fitness tjejer som inspirerar: Linda fodor, Sofie lindberg & Annie lacatus
OBS! i tävlings form ON season.

  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback