Leons första förkylning

Leon är lite sjuk.
Slemmig och förkyld.

Imorse bestämde jag mig för att ta en lite längre sov morgon.
Så när Henke åkte till jobbet vid halv 9, så la han Leon i sängen brevid mig.

Så vaknade jag till vid 10 tiden av att Leon sparkade mig så hårt.
När jag tittade på honom såg jag att han inte fick nån luft.
Fick panik och försökte få honom att andas.
Ur munnen kom den massa bublor, såg ut som han ätit diskmedel och ur näsan rann det.
Stackarn han var helt panik slagen och fick ingen luft!
Rann tom svett från hans panna.
Till sist fick jag honom att shippa efter andan.

Ringde Henke som var och jobba och svara därför inte i telefonen.
Visste inte vem jag skulle ringa och gick runt med Leon på bröstet.
Gick till balkongen för att han skulle få luft.

Inom nån minut ringde Henke, och jag förklara läget.
Under vägen hem ringde han sjukvårdsupplysningen.
Dom i sin tur ringde efter en ambulans.
Tror ni ambulansen kom fort?

Dom konstaterade att Leon bara är väldigt förkyld.
Genom täppt i näsan.
Och bebisar andas genom näsan, varpå han inte fick nån luft.

Men tror ni vi blev rädda?!!!!

Vi har en sån snor rensare så i har rensat, samt använt koksalt.
Men det är otäckt eftersom han är förkyld och knappt kan andas.
Han kommer ligga brevid mig hela natten.
Och hans huvud ligger numera högt.


I morogn ska vi till BVC, sköönt. 
Kan var skönt att få lite tips och råd.
Det enda vi kan göra är att ha uppsikt över andningen. 
Suga ut snoret och ge lite uppvärmd modersmjök ersättning.



image135

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken hemsk upplevelse! Måste vara bland det otäckaste ni behövt vara med om.. Skönt att det "bara" var en förkylning och att han mår bättre nu. Kram Gina
och Martin

2007-08-08 @ 19:09:12
Postat av: Anonym

Ja,det var rktigt panik artat.
Det var så synd om Leon, han vart jätte rädd när han inte fick nån luft...
Men ambulansmännen log och sa att vi verkligen inte var dom första som varit i samma situation...

2007-08-08 @ 19:44:34
Postat av: Anonym

man ska inte använda snor-"uppfångare" för då produceras det mer snor (precis som bröstmjölken)... bättre med koksalt sådanafall!

2007-08-09 @ 22:18:47
Postat av: Jenny, jag

Vi använder koksalt för att lösa upp, men när det sitter slem så han håller på kvävas är
"snor uppfångaren" jätte bra.
Ambulans personalen tyckte den var jätte bra.
Det var tack vare den jag fick leon att kunna andas igår.
Det är många som använder den och vid förkylning är det bara bra att använda den.
Snyter du dig inte när du är förkyld,
tar du bara nässpray?

2007-08-09 @ 22:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback