Glasögon/linser på nätet


Har för 2:a gången beställt linser på nätet.
Eftersom man är nästintill blind så får man ju betala några hundra per månad för att kunna se.
Beställde samma sort jag beställt från optikerna och dubbelkolla omkrets och bashöjd så det stämde överens.

Spara 350 kr/halvår bara på linserna.
Sen linsvätskan 25kr billigare i månaden.
Många bäckar små när det är så onödig utgift...

Beställde även ett par glasögon på internett för att par månader sedan och sparade ett antal tusenlappar! 
Och dom var det absolut inget fel på.

Tur att man har en mor som är optiker som kunde konstatera det och även beställt själv  :-)







Nyss när jag satt med mitt lilla linspaket i handen frågade Leon vad det var.
Jag förklarade lite kort vad linser var och att man kan ha det istället för glasögon.
-Vill också ha glasögon,  sa Leon med en sur min.

Varför vill alla barn ha glasögon, det ville jag också tills jag väl var tvungen,
 då var det inte lika kul längre.
Globhund, jo jag tackar. (inside...)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback