Barnmorskebesöket i v20

Har sen 2 dagar tillbaka känt mig dålig.
Världens härtklappning och illamående.
I onsdags var vi på invigningen av blue heaven.
Det var ju kul att träffa lite folk snacka lite, drack en cola. :)

På natten till Torsdagen fick jag sån hjärtklappning och sammandragningar,
så det flimra framför ögonen, och det slutade inte.
Var nära på att åka till Akuten.
Stanna hemma från jobbet idag, även om jag hatar att vara hemma från jobbet.
Ush får värdens ångest av att va hemma från jobbet, pengar kåt :)
Men nu tar jag inte bara beslut för mig själv, mår jag dåligt,
så måste jag lyssna på kroppen, det är ju det bästa för barnet.

Varit hos barnmorskan idag också. v20 besöket. :)
Nu blir tillsynerna tätare.
Pratat allmänt. Fått moderskaps intyg.
Mmm  :)
Vägde mig, lite viktuppgång. Sen lyssna vi på mina hjärtljud och bebisens hjärtljud.
Gud vad det slog. 3 gånger så snabbt som mitt. :)
Härligt att höra!

Livmodern och magen har växt helt naturligt, så det känns bra.
Än så länge vet vi inte hur moderkakan ligger, det kollar dom med ul inom kort.

Nästa barnmorskebesök blir den 29 mars.

På tal om UL så har vi bokat besök
hos Anders Selbing en annan privat Klinik i Linköping.
Han utför 3D. Egentligen bryr jag mig ine så mycke om det,
men man får ul på cd, små film snuttar så man ser barnet på.
Sen kan vi inte hålla oss längre, vill veta könet.
Så nästa måndag, 12 mars klockan halv 11 ska vi dit.
Åh kan inte sluta längta.
Men för att inte avslöja så kommer jag inte skriva ut, vad det blir.  :P
Tror det är en pojke....

Prata med Jenny förut, hon var så glad över att hon köpt 2 små bebis tröjor.
Hon kommer bli bebisens andra mamma.  :)
Tant Jenny. :)
Gudmor. 
Händer det oss nått så blir det hon som tar hand om vårt barn, känns tryckt. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback