Norge-weekend

I Fredags efter jobbet bar det av.
Henke hämtade upp mig på jobbet så körde vi till Norge.



Framför oss väntade en liten mini weekend tillsammans med Davve och Mimmi som bor i Oslo.



Henke har tidigare bott i Norge.
Jag har aldrig varit där tidigare.



Fredagen spenderades på resturangen Eataly.
Kalle, Peter, Mona, Erik, Mimmi, Davve, Henke och jag.
Jätte mysigt.
Henke och Davve tog ett par glas vin på balkongen.
Vilket slutade med att Henke spydde lite här och var..   :-)
(Vi dricker inte så ofta och henke är väldigt känslig mot alkohol)





Lördagen var det marknad och en massa ståhej på "bokstaveien".
Det slutade med ett par varsinna jeans.
Henke köpte sina efterlänktade beiga chinos och jag fick
(efter att vi hade letat efter min storlek i 7 affärer)
ett par dieseljeans.





Lördagskvällen blev det några få drinkar med alla deras "carlingskompisar"  på en resturang vid namn yaya.
Men Henke och jag avvek,, medans de andra gick vidare (tråkiga som vi är... ).
Vi gick hem åt pizza och myste.





För att summera helgen så har vi haft det mysigt
då vi kände att det kunde vara mysigt att bara göra nått vi 2.
MEN! Det var så jäkla jobbigt att vara ifrån Leon.
Kunde inte slappna av överhuvudtaget.
Det fanns stunder vi bara ville hem för att mysa med våran son, såå mycket.
Men men så är det väl.  :-)







För mig som inte varit i Norge så tyckte jag
det verkade vara en mysig stad.
Dock älskar jag mitt Sverige så mycke mer.  :-)


Har aldrig klagat på Sverige och kommer aldrig nånsin göra det,
för fasen vad vi har det bra här!


1 sak om Norge, shiiiit vad dyrt var!!!
Allt var 4-6 gånger dyrare än Sverige. -Men dom tjänar så bra i Norge!
Jo visst, tycker man att en normal heltidslön på ex Ica på 15000:- är mycke när
ALLT är så jäkla dyrt ...


Vill man åka till Norge för att tjäna pengar som många  i 20års åldern gör.
Så gäller det att bo i kollektiv, jobba dygnet runt, gå dit man ska och äta makaroner.


Erik betala 7500 kr för sin lilla 1:a på 28kvadrat.
Vill man ha parkering (ifall man har råd med bil) så blir det påslag på 3000kr/mån. 


Man kan snacka om att jag lät riktigt snål när jag såg alla priser.  hihi




Men som sagt höga skatter, stora kontraster mellan rika och mycke uteliggare, sviindyrt, och högerpolitik.
Men annars vackert land med trevliga människor.


Alltid kul att träffa Davve och Mimmi också.
2 glada trevliga personer som trivs så himla bra ihop.
Kul att se människor som tar livet med en klackspark och trivs så bra tillsammans.
Det är kärlek det, att trivas och ha kul tillsammans.






Med det avslutar jag och säger Godnatt.

Kommentarer
Postat av: fanny

vart i norge var ni? =) vi funderar på att åka dit också, Jakobs bror bor där. kram

Postat av: jenny

Men Jenny då, Norge är ingen stad :-)

2008-09-16 @ 00:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback